Ile kosztuje wirtualne biuro?

Zakładasz działalność gospodarczą i chcesz mieć własne biuro, ale nie stać Cię na nie? Skorzystaj z wirtualnej obsługi firmy, jaką oferuje wiele jednostek na rynku. Jak funkcjonują wirtualne biura? Czy każdy może nawiązać z nimi współpracę? Czy wirtualny adres jest legalny?

Czym są wirtualne biura?

Wirtualne biura to nic innego, jak po prostu miejsca, w których można zarejestrować swoją firmę, ale fizycznie tam nie przebywać. Jest to opcja zupełnie legalna, którą wykorzystują przedsiębiorcy na całym świecie. Fenomen takich miejsc polega na tym, że Klienci znają adres takiego biura, wiążą go z konkretną firm i traktują go, jako miejsce wysyłki wszelkiej korespondencji lub też miejsce spotkań z przedsiębiorcą. 

Co mogą zaoferować wirtualne biura?

Wirtualne biura z każdym dniem zyskują na popularności. Wszystko to, ze względu na fakt, że coraz więcej osób decyduje się na pracę zdalną. Co daje przedsiębiorcom skorzystanie z takiego rozwiązania? Mogą m.in. zarejestrować działalność gospodarczą na adres takowego biura. Oznacza to, że lokalizacją ich firmy może być bardzo prestiżowe miejsce lub też miasto, w którym praca Urzędu Skarbowego jest oceniana wysoko. To ogromny plus. Jest to również dobre rozwiązanie, jeśli przedsiębiorca nie ma własnego lokalu, a nie chce rejestrować działalności na swój adres domowy. Oprócz tego, cała korespondencja spływa na adres wirtualnego biura i jest skanowana lub odsyłana do przedsiębiorcy. Dodatkowo pracownikom takiego miejsca, można powierzyć odbieranie telefonów lub obsługiwanie maila przeznaczonego do kontaktu, czyli obowiązki, które są niezbędne do sprawnego funkcjonowania firmy. Niektóre wirtualne biura udostępniają także sale konferencyjne lub przestrzenie coworkingowe, z których przedsiębiorcy mogą korzystać.

Koszty posiadania wirtualnego adresu

Koszty korzystania z wirtualnego biura są różne, w zależności od miejscowości oraz pakietu, który wybierze przedsiębiorca. Wirtualny adres może kosztować od 30 zł do nawet 500 zł miesięcznie, co wynika z wpływu wielu, różnych czynników. Najczęściej w wycenę tę nie jest wliczony dostęp do sal konferencyjnych czy przestrzeni do pracy. Tutaj koszt liczy się w godzinach (1 godzina to od 30 do nawet 100 zł) lub za cały dzień (wtedy są to kwoty kilkuset złotowe). Warto też zwrócić uwagę, czy biuro pobiera dodatkowe wynagrodzenie za skanowanie lub przesyłanie korespondencji.

Artykuł powstał we współpracy z Wirtualnym Biurem Biznes Centrum.