Czy w 2023 roku nadal będą rządzić influencerzy?

Popularność influencerów i ich ogromny wpływ na prosperowanie wielu marek może dziwić pokolenie X a nawet milenialsów, jednak dla pokolenia Alfa to coś zupełnie normalnego. Młodzież, którą określa się mianem always on, czy też Google kids doskonale wie, że to właśnie influencerzy obecnie dzierżą władzę nad rządem dusz. To z kolei siłą rzeczy przekłada się na influencer marketing, który także rośnie w siłę. Czy 2023 rok nadal będzie rokiem influencerów?

Wielcy i mali gracze

Fenomen influencer marketingu nie dziwi marketerów, którzy zdążyli już zjeść zęby na kampaniach w social mediach. Doskonale wiedzą oni, że to, co dają markom „wpływowicze”, jest nieporównywalne z innymi działaniami marketingowymi. Dlaczego? Zacznijmy od tego, że influencer marketing to niezwykle szerokie możliwości działania pod kątem ambasadorów marki. Influencerów o różnym statusie, a zatem takich, którzy posiadają setki tysięcy, ale również miliony obserwujących, jest mnóstwo. Wybór jest zatem szeroki, choć może nieść ze sobą pewne ryzyko – źle dobrany influencer sprawi, że marka może stracić nie tylko klientów, ale też wizerunek. Dlatego warto w tej kwestii poprosić o pomoc odpowiednią agencję marketingową. Nowe twarze to nie wszystko, co gwarantuje influencer marketing. Kampanie ciągle ewoluują i zapewniają niekonwencjonalne formaty i korzystanie z wielu platform, w tym też z TikToka, który zyskuje popularność wśród użytkowników w wieku 18-24. Influencer dba o swoje wpływy, dlatego marka nie musi obawiać się o dotarcie do odpowiedniej grupy.

Sprzedaż dla siebie, nie tylko dla marek

Influencer marketing to nie tylko promowanie produktów znanych marek. Chociaż to doskonały sposób na zyskanie większej ilości wpływów i oczywiście pieniędzy, influencerzy na pewnym pułapie myślą już nie tylko o tym, by reklamować kogoś. Oni tworzą własne brandy. Każdy wpływowicz jest odpowiedzialny za markę własną – prezentowanie się w social mediach i poza nimi, dobieranie odpowiednich rozwiązań do swojego konta i dla swoich obserwatorów. Nic więc dziwnego, że w pewnym momencie przychodzi dla nich czas na to, by stworzyć rzeczywisty brand. Kosmetyki, ubrania, batoniki, kursy, napoje energetyczne, to wszystko umożliwia influencerom zdobywanie jeszcze wierniejszych fanów. Z całą pewnością rok 2023 pokaże nam kolejnych wpływowiczów, którzy rozpoczną swoje brandy i będą sprzedawać na potęgę.

Koniec z kryptoreklamą

Z pewnością powinno nas zastanowić, w jaki sposób marki i twórcy poradzą sobie z nowymi wytycznymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który postanowił, że każda komercyjna współpraca musi być odpowiednio oznaczona. To dobra wiadomość dla odbiorców, jednak z pewnością niemałe utrudnienie dla influencerów. Warto więc pamiętać o tym, że rok 2023 z pewnością przyniesie pewne utrudnienia pod tym kątem.

Influencerzy mają się doskonale i nic nie zapowiada ich detronizacji. To oni obecnie dyktują warunki, oni mogą być ratunkiem lub zgubą dla marki. Z pewnością nie należy ich bagatelizować. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat influencer marketingu? Zajrzyj na stronę AdNext · Grupa 6 agencji marketingowych.