Wielcy i mali gracze
Fenomen influencer marketingu nie dziwi marketerów, którzy zdążyli już zjeść zęby na kampaniach w social mediach. Doskonale wiedzą oni, że to, co dają markom „wpływowicze”, jest nieporównywalne z innymi działaniami marketingowymi. Dlaczego? Zacznijmy od tego, że influencer marketing to niezwykle szerokie możliwości działania pod kątem ambasadorów marki. Influencerów o różnym statusie, a zatem takich, którzy posiadają setki tysięcy, ale również miliony obserwujących, jest mnóstwo. Wybór jest zatem szeroki, choć może nieść ze sobą pewne ryzyko – źle dobrany influencer sprawi, że marka może stracić nie tylko klientów, ale też wizerunek. Dlatego warto w tej kwestii poprosić o pomoc odpowiednią agencję marketingową. Nowe twarze to nie wszystko, co gwarantuje influencer marketing. Kampanie ciągle ewoluują i zapewniają niekonwencjonalne formaty i korzystanie z wielu platform, w tym też z TikToka, który zyskuje popularność wśród użytkowników w wieku 18-24. Influencer dba o swoje wpływy, dlatego marka nie musi obawiać się o dotarcie do odpowiedniej grupy.
Sprzedaż dla siebie, nie tylko dla marek
Influencer marketing to nie tylko promowanie produktów znanych marek. Chociaż to doskonały sposób na zyskanie większej ilości wpływów i oczywiście pieniędzy, influencerzy na pewnym pułapie myślą już nie tylko o tym, by reklamować kogoś. Oni tworzą własne brandy. Każdy wpływowicz jest odpowiedzialny za markę własną – prezentowanie się w social mediach i poza nimi, dobieranie odpowiednich rozwiązań do swojego konta i dla swoich obserwatorów. Nic więc dziwnego, że w pewnym momencie przychodzi dla nich czas na to, by stworzyć rzeczywisty brand. Kosmetyki, ubrania, batoniki, kursy, napoje energetyczne, to wszystko umożliwia influencerom zdobywanie jeszcze wierniejszych fanów. Z całą pewnością rok 2023 pokaże nam kolejnych wpływowiczów, którzy rozpoczną swoje brandy i będą sprzedawać na potęgę.
Koniec z kryptoreklamą
Z pewnością powinno nas zastanowić, w jaki sposób marki i twórcy poradzą sobie z nowymi wytycznymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który postanowił, że każda komercyjna współpraca musi być odpowiednio oznaczona. To dobra wiadomość dla odbiorców, jednak z pewnością niemałe utrudnienie dla influencerów. Warto więc pamiętać o tym, że rok 2023 z pewnością przyniesie pewne utrudnienia pod tym kątem.
Influencerzy mają się doskonale i nic nie zapowiada ich detronizacji. To oni obecnie dyktują warunki, oni mogą być ratunkiem lub zgubą dla marki. Z pewnością nie należy ich bagatelizować. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat influencer marketingu? Zajrzyj na stronę AdNext · Grupa 6 agencji marketingowych.