Costa Coffee cennik

Costa Coffee to jedna z najpopularniejszych kawiarni w Polsce. Jej menu charakteryzuje się oczywiście przede wszystkim pyszną kawą, ale znaleźć w nim można także herbaty, soki czy ciasta. Oprócz tego Costa Coffee staje się powoli jednym z tych miejsc, które Klienci najchętniej wybierają na śniadanie.

Costa Coffee cennik – lipiec 2020

ProduktMałyŚredniDuży
Espresso7,50 zł
Americano10,50 zł12,00 zł13,00 zł
Caffe Latte11,50 zł13,50 zł14,50 zł
Cappuccino11,50 zł13,50 zł14,50 zł
Flat Black11,50 zł
Flat White/Flat Mocha13,50 zł
Corto/Mocha Corto10,90 zł
Cold Brew z zimną, mleczną pianką14,00 zł16,00 zł
Cold Brew14,00 zł16,00 zł
Espresso Tonic15,00 zł
Iced Viva Vanilla Light16,50 zł17,50 zł
Iced Caramel Macchiato16,50 zł17,50 zł
Chai Caffe Latte Tiger15,50 zł16,50 zł17,50 zł
Chai Caffe Latte Turtle15,50 zł16,50 zł17,50 zł
Mocha15,50 zł16,50 zł17,50 zł
Caramel Macchiato15,50 zł16,50 zł17,50 zł
Herbata10,90 zł
Herbata sezonowa14,50 zł
Gorąca czekolada14,50 zł15,50 zł16,50 zł
Mango Delight16,50 zł17,50 zł
Sok świeżo wyciskany16,50 zł17,50 zł

Początki kawiarni Costa Coffee

Costa Coffee powstała w 1971, w Londynie. Założyli ją dwaj bracia Bruno i Sergio Costa, pochodzący z Włoch. Stąd też wzięła się jej nazwa. Na początku jednak Costa była wyłącznie palarnią kawy, dostarczającą ziarna do lokalnych firm i kawiarni. 7 lat po założeniu, otworzono pierwszą kawiarnię pod szyldem Costa Coffee. Było to w prestiżowej, centralnej części Londynu, przy Vauxhall Bridge Road. W 1995 roku firmę przejął jeden z gigantów na rynku Whirbread PLC, a sama Costa stała się całkowicie zależną spółką. 

Rewelacyjne wyniki kawiarni Costa

Obecnie firma Costa Cofee radzi sobie rewelacyjnie. W roku finansowym 2013/2014 zanotowała sprzedaż na poziomie 109,8 miliona funtów. To naprawdę dobry wynik, który jednak jest dość oczywisty, jeśli prześledzi się sposób w jaki rozwijała się spółka. 2009 roku Costa Coffee świętowała otwarcie tysięcznego lokalu, a pod koniec tego samego roku, wykupiła sieć Coffeeheaven za 36 milionów funtów. Oznaczało to otwarcie kolejnych 79 lokali w Europie Środkowej i Wschodniej. Nie są to jednak jedyne tereny, do których dotarła kawiarnia. W 1999 r. pojawiła się pierwsza placówka w Dubaju. 

Jak Costa Coffee radzi sobie dziś?

Dziś marka Costa Coffee znana jest na całym świecie. Sieć posiada blisko 3000 kawiarni, które rozmieszczone są w ponad 30 krajach. Prym wiedzie jednak Wielka Brytania, w której znaleźć można ponad połowę z całego zaplecza marki. Co ważne Costa to nie tylko tradycyjne, samodzielne kawiarnie. Lokale znajdują się także na lotniskach, stacjach kolejowych, w księgarniach, w hotelach (w tym hotelach Mariott!), a także w kinach i sklepach. Największy lokal znajduje się w Dubaju. Jednorazowo może zmieścić 320 osób.

Działalność charytatywna Costy

Warto także wiedzieć, że od 2006 roku istnieje Fundacja Costa, która powstała po to, aby poprawić jakość życia plantatorów kawy. Skupia się na krajach takich jak Kolumia, Kostaryka, Etiopia, Gwatemala, Uganda czy Wietnam. Największą część działań zajmują programy edukacyjne dla dzieci z rodzin plantatorów. Oprócz tego budują szkoły, wyposażają je, a także budują niezbędne studnie i dostarczają żywność.